CASE FOLKSPEL
November 22, 2018
KUND: FOLKSPEL
MEDIA: RADIO, TV
När Sverigelotten (Folkspel) skulle ta fram en ny TV-kampanj fick vi uppdraget att casta fram två tydligakaraktärsröster som skulle ge liv åt de talande lotterna. I samband med dettatog vi även fram en ljudlogotype för Sverigelotten. Kampanjen fick stort genomslagoch konceptet med de talande lotterna fortsatte under två år och mängder avreklamfilmer och radioreklam producerades. Ljudlogotypen används fortfarande iSverigelottens filmer.
”Vi har från förstabörjan haft ett väldigt gott samarbete med TMP och är mer än nöjda med all denexpertis, erfarenhet och professionalism de gång efter annan visat prov på. Dehjälpte oss hitta precis rätt typ av röster i röstbanken för vår första kampanjmed talande lotter, för att sedermera nå just den uppmärksamhet vieftersträvade vid tidpunkten.
Sedan dess har vitagit fram flertalet kampanjer tillsammans och även fått hjälp med attproducera en helgjuten musikjingel för Sverigelotten. TMP motsvarar allt visöker i en samarbetspartner, både affärs- och produktionsmässigt. Vi kan varmtrekommendera dem vidare.”
Eva Kåpe
Folkspel